Kiedy mieszkanie zbyt długo nie budzi zainteresowania, często decydujemy się na znaczne obniżenie kwoty sprzedaży. Istnieje jednak tajna broń, która może temu zapobiec — Home Staging. Przy stosunkowo niskim poziomie inwestycji zarobisz więcej na sprzedaży niż stracisz, dalej czekając.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Czym jest Home Staging?

Home Staging to proces polegający na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży lub najmu poprzez wydobycie jej potencjału (przedstawienie zalet oraz atutów) w celu wywołania pozytywnego wrażenia na potencjalnych nabywcach lub najemcach. Jest to technika, która ma na celu poprawienie wyglądu i prezentacji nieruchomości oraz przygotowanie jej pod grupę docelową, aby przyciągnąć zainteresowanych i zwiększyć szanse na szybką i zyskowną transakcję.

Home Staging to inwestycja, która jest dopasowana do budżetu właściciela nieruchomości. Może obejmować zarówno duży remont, który znacznie podwyższy wartość nieruchomości, jak i serię tańszych zabiegów oraz stylizację, co pozwoli znacząco uatrakcyjnić nieruchomość. Każde mieszkanie jest inne, dlatego wymaga różnego podejścia, jednak najważniejsze jest, by właściciel nieruchomości więcej zyskał, niż stracił, dalej czekając na kupca lub najemcę.

Przypomina to kreowanie scenerii, dzięki której potencjalni klienci wyobrażą sobie swoją przyszłość w oglądanym mieszkaniu. Home Staging pokazuje, jak może wyglądać ich życie w danej nieruchomości, dlatego znajomość grupy docelowej i jej upodobań jest tak ważna. Klienci podczas szukania mieszkania poszukują standardu zbliżonego lub wyższego od tego, w którym żyli do tej pory. To inwestycja w potencjał mieszkania, która pozwala na korzystniejszą i szybszą sprzedaż lub wynajem. Przypomina to ukazanie pięknego opakowania produktu, jakim jest mieszkanie, w celu stworzenia jak najlepszej reklamy, by przyciągnąć klientów.

Kto Ci pomoże w Home Stagingu?

Osoby profesjonalnie zajmujące się Home Stagingiem, to Home Stagerzy. Home Stager jest stylistą nieruchomości na sprzedaż lub wynajem. Wykorzystuje swoją wiedzę oraz doświadczenie, by wydobyć i ukazać potencjał nieruchomości. Przeprowadza analizę mieszkania, okolicy oraz rynku, aby w atrakcyjny sposób zaaranżować nieruchomość pod gusta tej grupy docelowej, która będzie najbardziej zainteresowana kupnem lub wynajmem. To anioł stróż dbający o to, aby twoja nieruchomość na sprzedaż lub wynajem pokazała się z jak najlepszej strony!

Home Staging przed i po

Jaki jest cel Home Stagingu?

Głównym celem Home Stagingu jest zwiększenie atrakcyjności nieruchomości, zysku oraz przyspieszenie procesu sprzedaży lub wynajmu. Oto kilka z elementów, które składają się na osiągnięcie tego celu:

  • Przyciągnięcie potencjalnych nabywców (a nie tylko odwiedzających), którzy rzeczywiście będą zainteresowani kupnem lub najmem, dzięki określeniu grupy docelowej.
  • Wywołanie pozytywnych emocji. Home Staging ma na celu wzbudzenie pozytywnych emocji u potencjalnych nabywców. Przyjemne, dobrze zaprojektowane wnętrza mogą pomóc im poczuć się bardziej komfortowo i wyobrazić sobie życie w danej nieruchomości.
  • Wyeksponowanie zalet nieruchomości. Home Staging koncentruje się na podkreśleniu atutów nieruchomości — wydobyciu potencjału nieruchomości, poprawy prezentacji wnętrz i przestrzeni zewnętrznej. Poprzez odpowiednie rozmieszczenie mebli, dobór kolorów, oświetlenie i aranżację, można skupić uwagę na pożądanych cechach, takich jak przestronność, naturalne światło, funkcjonalność czy widoki.
  • Zwiększenie wartości nieruchomości. Dobrze przeprowadzony Home Staging może wpłynąć na podwyższenie wartości nieruchomości. Pozwala także uniknąć ewentualnych prób obniżenia kwoty transakcji, ponieważ podczas Home Stagingu (analizy nieruchomości oraz jej napraw), większość elementów wpływających na ewentualną próbę zaniżenia tej kwoty zostało zlikwidowanych. Atrakcyjne prezentacje pomogą przekonać potencjalnych nabywców do zapłacenia wyższej ceny lub najemcy do akceptacji wyższej stawki czynszu.
  • Skrócenie czasu sprzedaży lub wynajmu. Przygotowanie nieruchomości za pomocą Home Stagingu może przyspieszyć proces sprzedaży lub wynajmu. Dobra prezentacja, przyciągające wzrok zdjęcia nieruchomości oraz interesujące ogłoszenie pomogą przyciągnąć zainteresowanych w krótszym czasie, umożliwiając szybsze zawarcie transakcji.

W rezultacie Home Staging pomaga sprzedawcom lub właścicielom nieruchomości osiągnąć lepsze wyniki finansowe, zmniejszyć czas trwania transakcji i zwiększyć satysfakcję zarówno sprzedających, jak i kupujących lub najemców, którzy będą zadowoleni ze swojego przyszłego lokum.

Statystyki Home Staging

Jakie są etapy Home Stagingu?

  • Uprzątnięcie przestrzeni oraz jej depersonalizacja (decluttering). Należy przeprowadzić gruntowne porządki i odgracić wnętrze, aby było uporządkowane i czyste. Niezbędne jest również usunięcie osobistych przedmiotów, takich jak zdjęcia czy pamiątki, aby umożliwić potencjalnym nabywcom wyobrażenie sobie siebie w tej przestrzeni.
  • Niezbędne naprawy i ulepszenia. Konieczne jest naprawienie wszelkich widocznych defektów i uszkodzeń w nieruchomości, takich jak przecieki, pęknięcia w ścianach czy problemy z instalacjami. Na tym etapie przeprowadza się również ewentualny remont i odświeżenie mieszkania w celu podniesienia atrakcyjność nieruchomości. Ta inwestycja pozwala także uniknąć prób stargowania ceny, gdyż większość wad i elementów działających na niekorzyść w oczach potencjalnych klientów zostanie zlikwidowana już na etapie Home Stagingu. W oczach klienta wizja remontu lub napraw jest kwotą znacznie wyższą, niż jest w rzeczywistości, dlatego warto rozważyć naprawy i remont jeszcze przed wystawieniem mieszkania na sprzedaż. Ponadto odnowione mieszkanie pozwoli na podwyższenie jego ceny.
  • Stylizacja wnętrz. Ten etap rozpoczyna opracowanie koncepcji zmian w wystroju uwzględniającej założony budżet, analizę stanu nieruchomości, znajomość rynku, kolorystykę, aktualne trendy oraz potrzeby grupy docelowej. Następnie na podstawie opracowanej koncepcji przeprowadza się niezbędną metamorfozę oraz stylizację nieruchomości poprzez wykorzystanie odpowiednich mebli, dodatków, oświetlenia i kolorów w celu stworzenia przestronnego, atrakcyjnego i funkcjonalnego wystroju wnętrza. Często używa się neutralnych kolorów i minimalistycznego stylu, aby potencjalni nabywcy mogli łatwo wyobrazić sobie, jak mogą personalizować przestrzeń. Ważne jest również, aby każda zmiana miała swój cel, aby nie narażać właściciela nieruchomości na niepotrzebne wydatki.
  • Stylizacja przestrzeni zewnętrznej. Ważne jest myślenie całościowe o nieruchomości, a więc również zadbanie o atrakcyjny wygląd przestrzeni zewnętrznej, takiej jak ogród, taras czy balkon. Odpowiednie meble ogrodowe, roślinność i estetyczne dodatki mogą znacznie poprawić pierwsze wrażenie potencjalnych nabywców.

Jak samemu przygotować mieszkanie do sprzedaży lub wynajmu?

Zapraszam do sklepu, gdzie znajdziesz poradniki oraz materiały, które ci w tym pomogą lub na spotkanie, podczas którego opowiem ci, jak mogę ułatwić ten proces.

Lepiej mieć jednego oglądającego, który kupi, niż wielu, którzy zrezygnują.

Jeśli planujesz sprzedaż lub wynajem nieruchomości, warto rozważyć skorzystanie z usług Home Stagingu. Niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą, właścicielem czy agentem nieruchomości, dobrze przeprowadzony Home Staging może przynieść liczne korzyści i pomóc w osiągnięciu korzystniejszej transakcji.

Sprzedaż mieszkania. Organizer dla Samodzielnych e-book